Wersja archiwalna 2018-03-31 00:35:59

Dotyczy zapytania ofertowego dotyczącego przeprowadzenia kursów gastronomicznych i innych w ramach projektu "nauczanie Rolnicze XXI w . w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu"



Pytania dotyczące części 4 kurs Florysta:
1.Czy sala wykładowa leży po stronie Zamawiającego?

Odpowiedź:

Wszystkie zajęcia będą odbywać się w siedzibie Zamawiiającego i sale wykładowe są udziałem własnym Zamawiającego.

2. Czy egzamin przeprowadzony po ukończonym szkoleniu może być egzaminem wewnętrznym czy musi to być egzamin zewnętrzny przeprowadzony przed Izbą Rzemieślniczą?
Odpowiedź:

2. Zamawiający pod określeniem egzamin miał na myśli wewnętrzny sprawdzian nabytych umiejętności.



Zapytanie ofertowe dotyczące przeprowadzenia kursów zawodowych gastronomicznych i innych w ramach projektu „Nauczanie Rolnicze XXI w. w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu”


1. Nazwa i adres Zamawiającego:

Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu

Studzieniec 30, 09-200 Sierpc

tel./fax 24 275 08 10


2. Tryb udzielenia zamówienia:

Postępowanie nie podlega przepisom Prawa zamówień publicznych (art. 4 pkt. 8 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r., tekst jednolity: Dz. U. 2010 r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.), ze względu na wartość zamówienia szacowaną poniżej 30 tys. euro. Postępowanie prowadzone jest na zasadach określonych przez Zamawiającego.


3. Grupa docelowa projektu:

Młodzież Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu.


4. Opis przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zapytania jest przeprowadzenie w siedzibie realizatora projektu (Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu, Studzieniec 30, 09-200 Sierpc) kursów:

  1. Część 1. Kurs Barman-barista - planowane jest przeszkolenie 40 uczniów w 4 grupach po 10 osób każda ( 2grupy w 2018r. i 2 grupy w 2019r.). W każdej z grup przeprowadzonych zostanie 40 godzin dydaktycznych. Razem 160 godzin. 1 godzina = 60 minut.

W programie kursu muszą być zawarte: charakterystyka napojów bezalkoholowych i alkoholowych, sporządzanie drinków, różne techniki nalewania i podawania wina, wódek, piwa i drinków, zasady przygotowania napojów typu herbata, kawa, zasady łączenia napojów alkoholowych z innymi napojami i potrawami, różne metody parzenia kawy: ocena organoleptyczna naparu kawowego, sposoby parzenia kawy , techniki przygotowania: dozowanie, dystrybucja, tamping, nalewanie i wykańczanie kawy oraz napojów mlecznych i możliwości latte art, profesjonalne użytkowanie i konserwacja sprzętu, obsługa klienta w kawiarni.

  1. Część 2. Kurs Kuchnie narodów świata - planowane jest przeszkolenie 40 uczniów w 4 grupach po 10 osób każda ( 2grupy w 2018r. i 2 grupy w 2019r.). W każdej z grup przeprowadzonych zostanie 20 godzin dydaktycznych. Razem 80 godzin. 1 godzina = 60 minut.

W programie kursu muszą być zawarte: Rys historyczny i charakterystyka kuchni francuskiej, meksykańskiej, chińskiej, indyjskiej. Surowce i receptury charakterystycznych potraw. Zajęcia warsztatowe – sporządzanie co najmniej 2 specjalności wymienionych kuchni przez każdego uczestnika kursu.

  1. Część 3. Kurs Carving - planowane jest przeszkolenie 40 uczniów w 4 grupach po 10 osób każda ( 2grupy w 2018r. i 2 grupy w 2019r.). W każdej z grup przeprowadzonych zostanie 16 godzin dydaktycznych. Razem 64 godziny. 1 godzina = 60 minut.

W programie kursu muszą być zawarte: historia carvingu, omówienie technik i rodzajów cięć, omówienie sposobów zabezpieczania wykonanych rzeźb, prezentacja sprzętu do carvingu, praktyczne zajęcia z zakresu wykonania: liścia z cukinii lub ogórka, kalii z kopru włoskiego lub rzodkwi i papryczki pepperoni, motywów kwiatowych z papryczki pepperoni, szyszki z papryki, ptak z cykorii i białej rzodkwi, róża z kalarepy, kwiat tajski w melonie, róża w arbuzie lub dyni, budowa wieloskładnikowej kompozycji z wyrzeźbionych elementów

  1. Część 4. Kurs Florysta - planowane jest przeszkolenie 30 uczniów w 2 grupach po 15 osób każda

( 1 grupa w 2018r. i 1 grupa w 2019r.). W każdej z grup przeprowadzonych zostanie 40 godzin dydaktycznych. Razem 80 godzin. 1 godzina = 60 minut.

W programie kursu muszą być zawarte: zasady tworzenia kompozycji, stylistyka, pielęgnacja roślin, ozdoby i akcesoria kwiaciarskie, praktyczne zajęcia z zakresu:

1. florystyka okolicznościowa (ślubna, żałobna, sala bankietowa itp.),

2. kompozycje z roślin ciętych w naczyniach,

3. kompozycje z roślin sztucznych i suchych,

4. kompozycje z roślin doniczkowych i ich zastosowanie,

5. nauka układania bukietów na różne okazje – środki techniczne i materiały dekoracyjne 

6. bukiety okolicznościowe.

5. Zamawiający dopuszcza oferty częściowe.


6. Zamawiający nie dopuszcza ofert wariantowych.


7. Wymogi dotyczące wykonania usługi:

  1. Przeprowadzenie szkolenia zgodnie z programem zawartym w ofercie Wykonawcy stanowiącej podstawę do zawarcia umowy.

  2. Zapewnienie materiałów szkoleniowych/artykułów dla uczestników szkoleń wg specyfikacji załączonej przez Wykonawcę, a w szczególności:

a) w części 1 i 2: ekspres ciśnieniowy do kawy, kawa – różne rodzaje, różne gatunki herbaty, mleko,  czekolada, śmietanka, dodatki smakowe, barwniki, surowce i przyprawy wg receptur potraw, alkohole i napoje niealkoholowe, dodatki do drinków

Zamawiający zapewnia : wyposażone stanowiska kuchenne, naczynia szklane – różne rodzaje kieliszków i szklanek, naczynia porcelanowe – filiżanki, spodki, talerze, sztućce, miarki barmańskie, shakery

b) w części 3: materiały szkoleniowe, warzywa i owoce,

Zamawiający zapewnia podstawowe przybory do carvingu.

c) w części 4: kwiaty, wazony, doniczki, ozdoby i akcesoria kwiaciarskie.

  1. Zapewnienie sprzętów i akcesoriów niezbędnych do przeprowadzenia kursów.

  2. Ustalenie wspólnie z Zamawiającym harmonogramu kursów. Zajęcia muszą odbywać się w czasie wolnym od zajęć lekcyjnych uczniów, nie mogą trwać dłużej niż 8 godzin dziennie

  3. Bieżące informowanie Zamawiającego o przypadkach nieobecności na szkoleniu osób skierowanych oraz rezygnacji z uczestnictwa w szkoleniu w trakcie jego trwania.

  4. Zorganizowanie egzaminu, wydanie dokumentów potwierdzających uzyskane kwalifikacje/nabyte umiejętności.

  5. Prowadzenie dokumentacji szkoleniowej w tym fotograficznej.

  6. Dostarczenie pełnej dokumentacji szkolenia (listy obecności, listy potwierdzającej odbiór materiałów szkoleniowych, zdjęcia, listę potwierdzającą przystąpienie do egzaminu itp., rejestru wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie umiejętności lub kwalifikacji, zawierającego: numer, imię i nazwisko oraz nr PESEL uczestnika szkolenia oraz nazwę szkolenia i datę wydania zaświadczenia,

  7. Przekazanie Zamawiającemu dokumentacji dotyczącej szkolenia w dniu zakończenia szkolenia

  8. Poinformowania uczestników szkolenia o jego współfinansowaniu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.

  9. Umieszczenia obowiązujących logotypów Unii Europejskiej i RPO WP 2014-2020 na dokumentach dotyczących realizowanego szkolenia w tym materiałach szkoleniowych i edukacyjnych.


8. Warunki udziału w zapytaniu ofertowym. Wykonawcy:

  1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności

a. Posiadają aktualny (nie starszy niż 3 m-ce) odpis z CIDG, KRS lub aktualny odpis z właściwego rejestru (jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru).

b. Posiadają uprawnienia do prowadzenia szkoleń objętych przedmiotem zamówienia.

  1. Posiadają wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia. Posiadają doświadczenie w realizacji szkoleń z wymaganego obszaru i wykażą ich liczbę w okresie trzech ostatnich lat przed złożeniem niniejszej oferty w załączniku nr 3.

  2. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia Posiadają niezbędne akcesoria konieczne do przeprowadzenia zajęć praktycznych dla każdego z uczestników szkolenia oraz materiały dla uczestników.

  3. Dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca dysponować będzie co najmniej 2 osobami - wykładowcami zajęć. Ponadto każdy wykładowca będzie posiadać doświadczenie w prowadzeniu zajęć grupowych o podobnej tematyce (prowadził zajęcia dla co najmniej 2 grup 10 osobowych w okresie ostatnich 3 lat).

  4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Zamawiający uzna, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia na podstawie złożonego oświadczenia.


9. Kryteria wyboru:

Kryterium nr 1

Cena – 80 %.

W ramach tego kryterium Wykonawca może otrzymać maksymalnie 80 pkt.


Kryterium nr 2

Doświadczenie firmy w realizacji szkoleń w zakresie objętym zapytaniem – 20%.

W ramach tego kryterium Wykonawca może otrzymać maksymalnie 20 pkt.


10. Sposób oceny ofert:

Zamawiający będzie oceniał oferty przyznając ofertom punkty, z zastosowaniem następujących zasad:


Kryterium nr 1 - cena:


Najniższa oferowana cena brutto

-------------------------------------------------- x 100 x 80% = ilość punktów dla danej oferty

Cena badanej oferty brutto


Ocena ofert nastąpi na podstawie cen podanych w formularzu oferty.



Kryterium nr 2 – Doświadczenie firmy w realizacji szkoleń w zakresie przedmiotu zamówienia


Liczba szkoleń badanej oferty

-------------------------------------------------- x 100 x 20% = liczba punktów dla danej oferty

Oferta z maksymalną liczbą szkoleń


Ocena ofert przy zastosowaniu kryterium nr 2 zostanie dokonana przez Zamawiającego na podstawie informacji zamieszczonych przez Wykonawcę w wykazie wykonanych usług sporządzonym zgodnie z Załącznikiem nr 3 - Wykaz wykonywanych szkoleń.


Zamawiający zsumuje punkty otrzymane przez Wykonawcę w kryteriach nr 1, 2. Jako najkorzystniejszą Zamawiający wybierze ofertę, która otrzyma najwyższą liczbę punktów.


11. Termin realizacji zamówienia:

Termin realizacji zamówienia:

część 1 i 2: 1 grupa kwiecień/maj 2018 r.+ 1 grupa październik 2018r. +1 grupa marzec 2019r.+ 1 grupa maj 2019r.

część 3: 1 grupa maj 2018 r.+ 1 grupa listopad 2018r. +2 grupy kwiecień 2019r.

Część 4: 1 grupa listopad 2018 r. + 1 grupa maj 2019 r.

12. Termin i sposób dostarczenia ofert:

Proszę o przesyłanie ofert wraz z wymaganymi załącznikami do 09.04. 2018 r. do godziny 14.00 na adres

e-mail: ebutajlo@gmail.com Wszelkie pytania prosimy również kierować pod powyższy adres e-mail.

Złożenie zapytania ofertowego, jak też otrzymanie w wyniku zapytania oferty cenowej nie jest równoznaczne ze złożeniem zamówienia przez Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu i nie łączy się z koniecznością zawarcia przez niego umowy.

26.03.2018r.

/-/Elżbieta Butajło

Dyrektor ZSCKR w Studzieńcu

( data i podpis zatwierdzającego)

formularz_ofertowy_z_zalaczniami_-_kursy_gastronomiczne_i_inne.doc
Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 137030]

przewiń do góry