Wersja archiwalna 2014-04-08 16:07:55

MODYFIKACJA SIWZ


Montaż płaskich kolektorów słonecznych łącznie z niezbędnym
 wyposażeniem i sterowaniem wraz z instalacją do ogrzewania  c.w.u.
w obiektach  Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu –
w ramach zadania pn. "Termomodernizacja obiektów Zespołu Szkół Centrum
Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu z zastosowaniem OZE jako źródła ciepła"
dofinansowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki
Wodnej.

Na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.)

modyfikuję

SIWZ poprzez nadanie nowego brzmienia Rozdziałowi X SIWZ, jak następuje:


ROZDZIAŁ X

Opis sposobu obliczania ceny oferty


1. Cena w ofercie jest ceną kosztorysową brutto, tj. łącznie z 23% podatkiem VAT i musi zawierać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia.

2. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów równoważnych spełniających parametry techniczne nie gorsze od określonych produktów przez Zamawiającego.

3. Zamawiający wymaga, aby składający oferty wypełnili kosztorysy nakładcze”.



Jednolita wersja SIWZ została zawieszona na stronie Zamawiającego w dniu 08.04.2014 r.



Dyrektor Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego

Elżbieta Butajło

Studzieniec, 08.04.2014 r. 

 

Dotyczy SIWZ pn.  Montaż płaskich kolektorów słonecznych łącznie z niezbędnym wyposażeniem i sterowaniem wraz z instalacją do ogrzewania  c.w.u.              w obiektach  Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcuw ramach zadania pn. "Termomodernizacja obiektów Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu z zastosowaniem OZE jako źródła ciepła" dofinansowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.



Na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z późn. zm.) odpowiadam na  zapytania:



1. Zapytanie:

Proszę o jednoznaczną odpowiedź, czy Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów równoważnych spełniających parametry techniczne nie gorsze od określonych produktów przez Zamawiającego. W przekazanej S!WZ brak takiego zapisu, a dodatkowo Zamawiający każe wypełnić kosztorysy nakładcze, a więc żadne zmiany nie mogą mieć miejsca.. Wskazanie dopuszczalnego zakresu równoważności ofert uznaje się za pożądane w świetle zasady równego traktowania wykonawców i uczciwej konkurencji zawartych w art.7 ust.1 ustawy Pzp a nadto przepisu art, 29 ust.2 Pzp zakazującego opisu przedmiotowego zamówienia w sposób, który mógłby ograniczyć uczciwą konkurencję.

Odpowiedź:

Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów równoważnych spełniających parametry techniczne nie gorsze od określonych produktów przez Zamawiającego, respektując zasadę równego traktowania wykonawców i uczciwej konkurencji zawartych w art.7 ust.1 ustawy Pzp oraz w art. 29 ust.2 Pzp zakazującym opisu przedmiotowego zamówienia w sposób, który mógłby ograniczyć uczciwą konkurencję.

W związku z powyższym Zamawiający modyfikuje odpowiednio zapisy Rozdziału X SIWZ i zamieszcza jednolity tekst SIWZ na swojej stronie internetowej.

2. Zapytanie:

W związku z zapisem w rozdziale X pkt.2

Zamawiający wymaga pomniejszenia kosztów oferty o wartość materiałów, które posiada i

przekaże Wykonawcy do wykorzystania. Zamawiający informuje, że posiadany przezeń zestaw

materiałów jest niepełny pod względem liczby pozycji i ich ilości w zestawieniu z załączonymi kosztorysami nakładczymi. Prosimy o wyjaśnienie – jakie materiały posiada Zamawiający.

Odpowiedź:

Zamawiający skreśla powyższy zapis w Rozdziale X SIWZ jako zawarty w SIWZ omyłkowo i zamieszcza jednolity tekst SIWZ na swojej stronie internetowej.

3. Zapytanie:

Proszę o podanie numeru PKOB dla budynków, na których będą mocowane instalacje solarne, w celu ustalenia prawidłowej stawki podatku VAT?

Odpowiedź:

Numer PKOB: 1263, tj. budynki szkół zawodowych lub kształcenia specjalistycznego. W Rozdziale X pkt 1 SIWZ zaznaczono, że podatek VAT jest jednolity dla całości robót i wynosi 23%.

4. Zapytanie:

Prosimy o wskazanie minimalnych wymagań względem kolektora słonecznego.

Odpowiedź:

Wymagania kolektora słonecznego do zastosowania w instalacjach szkolnych w Studzieńcu.

Rodzaj kolektora: Kolektor cieczowy płaski

Budowa : Obudowa z blachy aluminiowej malowanej farbą proszkową.

Szyba osłonowa solarna o grubości 3,2 mm

Absorber monolityczny aluminiowo- miedziany, harfa pojedyncza z 4 przyłączami mosiężnymi gwintowanymi G3/4” z uszczelką „O

Pokrycie absorbera - BlueTec, absorbcja 95%, emisja 5%


Parametry techniczne kolektora Powierzchnia apertury m2 1,827

Temperatura stagnacji 205oC

Sprawność optyczna % 79,4

A1 W/m2K

A2 W/m2K2

Certyfikat Solar KEYMARK


5. Zapytanie:

W materiałach do przetargu brak pozycji dot. napełniania instalacji solarnej płynem solarnym (glikol „Termosol”) oraz pozycji materiałowej - „Płyn solarny:”.

Odpowiedź:

W kosztorysie w poz. 1 należy uwzględnić także glikol propylenowy 45% Termosol Eco (opak. 20 kg) 10 sztuk.



Dyrektor Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego

Elżbieta Butajło

Studzieniec, 07.04.2014 r. 





OGŁOSZENIE

O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

NA REALIZACJĘ ZADANIA PN.

Montaż płaskich kolektorów słonecznych łącznie z niezbędnym wyposażeniem i sterowaniem wraz z instalacją do ogrzewania c.w.u. w obiektach Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu - w ramach zadania pn. Termomodernizacja obiektów Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu z zastosowaniem OZE jako źródła ciepła dofinansowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej


I. 1) NAZWA I ADRES: Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu, Studzieniec 30, 09-200 Sierpc, woj. mazowieckie, tel. 24 275 08 10, faks 24 275 08 10.

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Montaż płaskich kolektorów słonecznych łącznie z niezbędnym wyposażeniem i sterowaniem wraz z instalacją do ogrzewania c.w.u. w obiektach Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu - w ramach zadania pn. Termomodernizacja obiektów Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu z zastosowaniem OZE jako źródła ciepła dofinansowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa kolektorów słonecznych dla 3 budynków szkolnych, ich montaż wraz z wykonaniem niezbędnej instalacji elektrycznej wg dokumentacji technicznej będącej w posiadaniu Zamawiającego. Realizacja zamówienia ma zapewnić pokrycie zapotrzebowania c.w.u. dla tych obiektów w sezonie poza okresem ogrzewczym, gdy sieć cieplna z kotłownią własną dla budynków kompleksu szkolnego nie będzie czynna. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto: 1) oznakowanie i organizację ruchu na czas realizacji robót, 2) opracowanie planu organizacji budowy oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zgodnie z zapisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz.1623 z późn. zm.), 3) utrzymanie obiektu do czasu odbioru bezusterkowego..

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.31.00.00-3, 45.31.00.00-6, 45.45.30.00-7.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 19.05.2014 r. Zakończenie 31.07.2014 r.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

  • Informacja na temat wadium: Wadium w wysokości 7.000 zł (słownie: siedemtysięcy złotych). 1) Wadium należy wnieść w formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późń. zm.). Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium w pieniądzu należy wnieść na konto bankowe Zamawiającego Nr 29 1010 1010 0004 1713 9120 0000 z zaznaczeniem Solary. 2) W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w sekretariacie Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu lub dołączyć do oferty. 3) Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 Pzp, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą na podstawie art. 24 ust. 4 Pzp..

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca posiada wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonania robót budowlanych odpowiadających robotom budowlanym wskazanym  w przedmiocie Zamówienia, tj. zrealizował w ostatnich 5 latach (lub z okresu działalności, jeżeli jest prowadzona przez okres krótszy niż 5 lat) co najmniej 2 zamówień o wartości 0,35 mln zł każde będące dostawą kolektorów słonecznych wraz z ich montażem i wykonaniem niezbędnej instalacji elektrycznej w obiektach użyteczności publicznej lub mieszkalnych i posiadają dokumenty potwierdzające rzetelne wykonanie takich robót lub udowodni  Zamawiającemu, iż będzie dysponował ww. wiedzą i doświadczeniem  na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b  Pzp

  • III.3.3) Potencjał techniczny

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia, które będą uczestniczyć w realizacji Zamówienia, posiadającymi stosowne kwalifikacje i uprawnienia lub udowodni  Zamawiającemu, iż będzie dysponował ww. osobami  na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b  Pzp posiadającymi wskazane kwalifikacje i uprawnienia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca

a) przedłoży informację, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż  300000 zł (słownie: trzystatysięcy złotych),

b)     posiada środki finansowe lub posiada zdolność kredytową w wysokości  co najmniej w wysokości oferty.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

    • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

    • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

    • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

    • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

formularz oferty, wykaz podwykonawców, formularz umowy

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1)  Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:www.zszstudzieniec.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu. Studzieniec 30, 09 - 200 Sierpc, woj. mazowieckie, sekretariat.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.04.2014 godzina 10:00, miejsce: Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu Studzieniec 30, 09 - 200 Sierpc, woj. mazowieckie, sekretariat. Oferta powinna znajdować się kopercie z napisem – Montaż płaskich kolektorów słonecznych łącznie z niezbędnym wyposażeniem i sterowaniem wraz z instalacją do ogrzewania c.w.u. w obiektach Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu. Nie otwierać przed godz. 10.30 dnia 17 kwietnia 2014 r."

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: .

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie



Dyrektor Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego

w Studzieńcu

Elżbieta Butajło

Studzieniec, 31.03.2014 r.



siwz.1.studzieniecsolary.doc  

zalacznikidosiwz1.solary.doc 

dokumentacja_projektowa_solary.zip  kosztorysy_do_przetargu.zip

 szkola_studzieniec_solary_cz.el._koszt.szcz..pdf


zapytania_do_siwz___odpowiedzi..doc




Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 137049]

przewiń do góry