1. SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA



zwana dalej SIWZ zamówienia udzielonego w trybie zapytania o cenę zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) na


dostawę węgla grubego

dla potrzeb Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego

w Studzieńcu






ZAMAWIAJĄCY:


Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu

Studzieniec 30

09 – 200 Sierpc

            1. woj. mazowieckie

NIP 776 1132523

tel./fax (24) 275 08 10

e-mail: zszstudzieniec@home.pl

www.zszstudzieniec.home.pl








ROZDZIAŁ I

Informacje ogólne

  1. Tryb udzielenia zamówienia: zapytanie o cenę o wartości poniżej 193000 euro.



ROZDZIAŁ II

Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa, przez co rozumie się sprzedaż i dostarczenie do siedziby Zamawiającego, 400 t węgla grubego, o parametrach, jak niżej:

  1. gatunek I

  2. wartość opałowa min. 28 MJ/kg

  3. zawartość popiołu max. do 5%

  4. zawartość siarki max. 0,5%.



Wykonawca każdorazowo okaże certyfikaty (atesty) potwierdzające parametry jakościowe węgla.

Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

Rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w złotych.

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne. Protokół wraz z załącznikami jest jawny. Załączniki do protokołu udostępnia się po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z tym że oferty są jawne od chwili ich otwarcia.



ROZDZIAŁ III

Termin wykonania zamówienia i płatności



  1. Realizacja zamówienia: zgodnie z harmonogramem dostaw i płatności zawartym w umowie stanowiącej załącznik nr 1 do SIWZ.

  2. Od dnia podpisania umowy do dnia upływu terminu realizacji zamówienia należy je wykonać zgodnie z harmonogramem dostaw i płatności, o którym mowa w ust 1.

3. Uregulowania należności wobec Wykonawcy Zamawiający dokona każdorazowo zgodnie z harmonogramem dostaw i płatności zawartym w umowie stanowiącej załącznik nr 1 do SIWZ po przedłożeniu przez Wykonawcę faktury.



ROZDZIAŁ IV

Warunki udziału w postępowaniu

oraz sposób dokonywania oceny spełnienia tych warunków

  1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

* spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 Pzp;

* nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 Pzp.

2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości wykonania części zadania przez podwykonawców.


ROZDZIAŁ V

Wykaz dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz innych niezbędnych dokumentów stanowiących załączniki do oferty

  1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków określonych w SIWZ Wykonawcy muszą wraz z podpisaną ofertą – załącznik nr 3 do SIWZ dostarczyć następujące dokumenty i oświadczenia:

1) Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej Specyfikacji,

2) Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych przepisami art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiącym załącznik nr 2a do niniejszej Specyfikacji,

3) Podpisany wzór umowy – załącznik nr 1 do SIWZ;


Wymagane dokumenty należy przedstawić w formie oryginałów .

2. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:

1) jest niezgodna z ustawą;

2) jej treść nie odpowiada treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp;

3) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji;

4) zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia;

5) została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

6) zawiera błędy w obliczeniu ceny;

  1. Dostawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 Pzp

  2. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

O odrzuceniu oferty zawiadomieni zostaną równocześnie wszyscy Wykonawcy.


3. Postanowienia w sprawie dokumentów zastrzeżonych

1) Wszystkie dokumenty złożone w prowadzonym postępowaniu są jawne, z wyjątkiem informacji zastrzeżonych przez składającego ofertę.

2) Dokumenty niejawne (zastrzeżone) składane w ofercie Wykonawca oznacza w wybrany przez siebie sposób.

3) Dostawca nie może zastrzec informacji i dokumentów, których jawność wynika z innych aktów prawnych, w tym m.in. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


ROZDZIAŁ VI

Termin związania ofertą

1. Termin związania ofertą wynosi 30 dni.

2. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.


ROZDZIAŁ VII

Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów.


1. Osobą upoważnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest w zakresie przedmiotu oraz procedury zamówienia: Elżbieta Butajło – dyrektor Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu, tel./fax (24) 275 08 10, e-mail: zszstudzieniec@home.pl

2. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują w formie elektronicznej lub faksem. Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert, zmodyfikować treść SIWZ. Dokonaną w ten sposób modyfikację przekazuje się niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano SIWZ. Zamawiający przedłuża termin składania ofert z uwzględnieniem czasu niezbędnego do wprowadzenia w ofertach zmian wynikających z modyfikacji treści SIWZ. O przedłużeniu terminu składania ofert zamawiający niezwłocznie zawiadamia wszystkich wykonawców, którym przekazano SIWZ.

ROZDZIAŁ VIII

Opis sposobu przygotowania oferty

1. Dostawca może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie przez jednego wykonawcę więcej niż jednej oferty lub oferty zawierającej rozwiązania alternatywne spowoduje jej odrzucenie.

2. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej.

  1. Wszystkie dokumenty składające się na ofertę powinny być sporządzone w języku polskim, trwałym atramentem lub tuszem. Dopuszcza się składanie dokumentów w formie wydruku komputerowego przy zachowaniu treści dokumentu oryginalnego określonego w niniejszej SIWZ.

4. Pożądane jest, aby wszystkie strony oferty były kolejno ponumerowane i złączone w sposób uniemożliwiający wysunięcie się którejkolwiek z kartek.

5. Ofertę stanowi wypełniony druk "OFERTA" (załącznik nr 3 do SIWZ) z wypełnionymi załącznikami i wymaganymi dokumentami i oświadczeniami. Osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy lub pełnomocnik muszą podpisać: druk "Oferty" z załącznikami oraz miejsca, w których zostały naniesione zmiany.

6. Oferta oraz załączniki do oferty powinny zostać wypełnione przez oferenta według postanowień SIWZ, bez dokonywania w nich zmian.

7. Jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik do oferty musi być załączone pełnomocnictwo posiadające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji oferenta.

8. Dostawca ponosi wszelkie koszty zawiązane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

9. Dostawca umieści ofertę w dwóch kopertach.

1) Koperta zewnętrzna powinna być opisana w następujący sposób: adres Zamawiającego oraz „Oferta – Dostawa węgla grubego dla potrzeb Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu. Nie otwierać przed godz. 10.30 dnia 20 grudnia 2010 r."

2) Koperta wewnętrzna opieczętowana będzie stemplem Wykonawcy lub opisana nazwą i adresem oferenta, aby można było ją odesłać - po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu - nieotwieraną, w przypadku stwierdzenia opóźnienia w złożeniu oferty.

ROZDZIAŁ IX

Miejsce i termin składania i otwarcia ofert

1. Miejscem składania ofert jest: Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu - sekretariat. Każdej ofercie zostanie przypisany numer zgodny z kolejnością wpływu oferty oraz data i godzina złożenia.

2. Termin składania ofert: 20 grudnia 2010 r. godz. 10.00.

3. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 20 grudnia 2010 r. o godz. 10.30 w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu – gabinet dyrektora.

5. Otwarcie ofert jest jawne. Zamawiający otworzy oferty zgodnie z kolejnością ich złożenia.

6. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

7. Podczas otwarcia ofert Zamawiający odczyta nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, a także informacje dotyczące ceny .

8. Na pisemny wniosek Wykonawcy, którego nie było na otwarciu ofert, Zamawiający prześle informacje z sesji otwarcia ofert.

              1. Oferta złożona po terminie zostanie zwrócona Wykonawcy bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na złożenie protestu.

              1. Wykonawca może zastrzec, nie później niż w terminie składania ofert, informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, że nie mogą one być udostępniane.

              1. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy.

              1. Zamawiający zwraca się z prośbą o niezałączanie do oferty dokumentów niewymaganych w SIWZ.

              2. Wszystkie miejsca, w których Wykonawca naniósł zmiany w tekście oferty, muszą być parafowane przez osobę/y podpisującą/e ofertę.



ROZDZIAŁ X

  1. Opis sposobu obliczania ceny oferty

  2. Cena 1 tony węgla grubego podana w ofercie jest ceną brutto, tj. łącznie z 22% podatkiem VAT .



ROZDZIAŁ XI

Kryteria oceny ofert

CENA = 100 %

W zakresie kryterium oferta może uzyskać od każdego oceniającego członka komisji maksymalnie po 10 pkt., przy czym ocena punktowa kryterium dokonana zostanie zgodnie z formułą:

cena najniższa z oferowanych

P = ---------------------------------- x 10 pkt = ............... pkt

cena oferowana

Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą ilość punktów.

Uwaga!

  1. Zamawiający porówna jedynie te oferty, które zostaną określone jako zgodne z warunkami udziału w postępowaniu i wymaganiami SIWZ.

  2. Zamawiający poprawi w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz rachunkowe z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty z SIWZ, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty w obliczeniu ceny zgodnie z art. 87 ust. 2 Pzp, o czym niezwłocznie powiadomi Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących złożonych ofert.

ROZDZIAŁ XII

Umowa

1. Zamawiający zawrze z Wykonawcą umowę w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia w formie elektronicznej lub faksem o wyborze oferty (art. 27 ust. 3 Pzp), nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą.

2. Zamawiający wymaga, aby Dostawca zawarł z nim umowę na warunkach określonych we wzorze umowy załączonej do SIWZ w postaci załącznika nr 1 do SIWZ.

ROZDZIAŁ XIII

Środki ochrony prawnej


1. W toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wykonawcom, a także innym osobom, których interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów niżej cyt. ustawy, przysługują środki ochrony prawnej, przewidziane w Dziale VI „Środki ochrony prawnej” Ustawy z 29 stycznia 2004 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2010 Nr 113, poz. 759 z późn. zm.).

2. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami Ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie Ustawy.

3. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.

4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

5. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.



ROZDZIAŁ XIV

Postanowienia końcowe

W sprawach nieuregulowanych w niniejszej specyfikacji mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) oraz przepisy Kodeksu cywilnego.

ZATWIERDZAM:

Dyrektor Zespołu Szkół

Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu

Elżbieta Butajło

Sierpc, 08.12.2010 r.





























Załącznik Nr 3 do SIWZ


OFERTA

na dostawę węgla grubego dla potrzeb Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego Rolniczych w Studzieńcu


Zamawiający:

Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu

Studzieniec 30

09 – 200 Sierpc

            1. woj. mazowieckie

NIP 776 1132523

tel./fax (24) 275 08 10

e-mail: zszstudzieniec@home.pl

www.zszstudzieniec.home.pl


Dostawca:...................................................................................................................................... ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

l. Zobowiązuję/my się do dostawy 400 t węgla grubego dla potrzeb Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu wg parametrów określonych w SIWZ przez Zamawiającego i oferuję/my ryczałtową cenę za 1 TONĘ obowiązującą niezmiennie w trakcie realizacji całej dostawy, jak niżej:


Cena ofertowa za 1 tonę w złotych netto



Cena ofertowa za 1 tonę w złotych brutto



VAT


2) Uważam/y się za związanego/ych niniejszą ofertą na czas wskazany w SIWZ.

3) Oświadczam/y, że zapoznałem/liśmy się z treścią SIWZ, nie wnosimy do niej zastrzeżeń i uważamy się za związanych niniejszą ofertą na warunkach w niej określonych.

4) Oświadczam/y, że zapoznałem/liśmy się z treścią umowy załączonej do SIWZ i przyjmuję/my ją bez zastrzeżeń.

Oferta została złożona na .......................... stronach podpisanych i kolejno ponumerowanych od nr ............................... do nr ....................................... .

Załącznikami do niniejszej oferty są:

W celu potwierdzeni a spełnienia warunków określonych w SIWZ Wykonawcy muszą wraz z podpisaną ofertą – załącznik nr 3 do SIWZ dostarczyć następujące dokumenty i oświadczenia:

1) Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej Specyfikacji,

2) Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych przepisami art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiącym załącznik nr 2a do niniejszej Specyfikacji,

3) Podpisany wzór umowy – załącznik nr 1 do SIWZ;



Podpis:

data.......................................... (upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy)


















































Załącznik nr 2 do SIWZ

(pieczęć adresowa firmy Dostawcy)









OŚWIADCZENIE nr 1



Składając ofertę ubezpieczenia w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania o cenę na

dostawę węgla grubego dla potrzeb Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu

oświadczamy, że:



  • spełniamy warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 ustawy z 29 stycznia 2004 roku prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113. poz. 759 z późn. zm.).


















Podpis



(upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy)



......................, dnia .......................


Załącznik nr 2a do SIWZ



(pieczęć adresowa firmy Dostawcy)









OŚWIADCZENIE nr 2





Składając ofertę ubezpieczenia w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania o cenę na dostawę węgla grubego dla potrzeb Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu oświadczamy, że:


  • nie podlegamy wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy z 29 stycznia 2004 roku prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113. poz. 759 z późn. zm.)












Podpis



(upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy)



......................, dnia .......................

















Załącznik nr 1 do SIWZ


UMOWA NA DOSTAWĘ WĘGLA GRUBEGO


zawarta w dniu................................... 2010 r.

pomiędzy:

Zespołem Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu, Studzieniec 30, 09-200 Sierpc Nr identyfikacyjny NIP 776 - 11 - 32 – 523 i uprawnionym do otrzymywania faktur VAT, zwanym dalej „Zamawiającym”,

reprezentowanym przez:

Elżbietę Butajło – dyrektora Zespołu Szkół,

Joannę Krasińską – główną księgową w Zespole Szkół

a ............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

będącym płatnikiem VAT, NIP..................................................... i uprawnionym do wystawiania faktur zwanym dalej „Wykonawcą”,

reprezentowanym przez:

......................................................................................................................................................

- o następującej treści:

§ 1.

PRZEDMIOT UMOWY


1. Wykonawca, który został wybrany w trybie zapytania o cenę art.69 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.), zobowiązuje się do realizacji zamówienia publicznego pn. Dostawa węgla grubego dla potrzeb Zespołu Szkół Rolniczych w Studzieńcu zgodnie z wymogami Zamawiającego oraz ofertą przetargową z dnia.............................. stanowiących załącznik do niniejszej umowy.

2. Przedmiotem umowy jest dostawa węgla grubego dla potrzeb Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Studzieńcu, o parametrach, jak następuje:

  1. ilość węgla – 400 t

  2. gatunek I

  3. wartość opałowa min. 28 MJ/kg

  4. zawartość popiołu max. do 5%

  1. zawartość siarki max. 0,5%.



§ 2.

TERMIN WYKONANIA UMOWY

Realizacja przedmiotu umowy następuje wg następującego harmonogramu dostaw do siedziby Zamawiającego.



Lp.

Termin dostawy do

Ilość węgla grubego

Termin płatności

faktury dostawy

1.

31.01.2011 r.

70 ton

28.02.2011 r.

2.

28.02.2011 r.

70 ton

31.03.2011 r.

3.

31.03.2011 r.

60 ton

30.04.2011 r.

4.

30.04.2011 r.

30 ton

31.05.2011 r.

5.

31.05.2011 r.

30 ton

30.06.2011 r.

6.

30.06.2011 r.

30 ton

31.07.2011 r.

7.

31.08.2011 r.

30 ton

30.09.2011 r.

8.

30.09.2011 r.

30 ton

31.10.2011 r.

9.

31.10.2011 r.

50 ton

30.11.2011 r.


Razem

400 ton

x



§ 3.

OBOWIĄZKI WYKONAWCY


1. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia na plac kotłowni własnym transportem każdej partii węgla objętych niniejszą umową.

2. Wykonawca uzgodni każdorazowo z Zamawiającym konkretny termin dostawy.

3. Wykonawca okaże certyfikaty (atesty) potwierdzające parametry jakościowe węgla.


§4.


WYNAGRODZENIE


1. Wynagrodzenie Wykonawcy zgodnie z ofertą z dnia ................... wynosi za 1 tonę netto: .............................zł słownie: ........................................................................, a podatek VAT wynosi .................................... zł słownie: ............................................., czyli brutto (z podatkiem VAT) stanowi to łącznie kwotę.................................... słownie ............................................................................................. obowiązującą niezmiennie w trakcie realizacji całej dostawy

2. Uregulowania należności wobec Wykonawcy Zamawiający dokona każdorazowo przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy zgodnie z harmonogramem płatności określonym w §2 .

3. Kwota wynagrodzenia zawiera wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu niniejszej umowy.

4. Za datę zapłaty ustala się dzień, w którym Zamawiający wydał swojemu bankowi polecenie przelewu wynagrodzenia.


§ 5.

ODPOWIEDZIALNOŚĆ ODSZKODOWAWCZA I KARY UMOWNE


1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną:

a) za nieterminową realizację przedmiotu umowy w wysokości 0,2 % wynagrodzenia umownego za każdy dzień opóźnienia,

b) za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn zależnych od Wykonawcy w wysokości 5 % wynagrodzenia umownego.

2. Zamawiający zapłaci Wykonawcy kary umowne z tytułu odstąpienia od umowy z przyczyn zależnych od Zamawiającego w wysokości 5% wynagrodzenia umownego.

3. Za nieterminową realizację faktur Wykonawcy przysługują od Zamawiającego odsetki w wysokości ustawowej.

4. Postanowienia powyższe nie wyłączają odpowiedzialności odszkodowawczej Wykonawcy za wszelkie szkody powstałe z tytułu nienależytego lub nieterminowego wykonywania niniejszej umowy, a w szczególności za wady zmniejszające wartość lub użyteczność przedmiotu umowy w części przewyższającej zabezpieczenia i kary umowne. W przypadku, gdy kary umowne nie pokrywają poniesionej przez Zamawiającego szkody, może on dochodzić odszkodowania na zasadach ogólnych.

5. Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy w następujących sytuacjach:

a) zostanie ogłoszona upadłość lub rozwiązanie firmy Wykonawcy,

b) zostanie wydany nakaz zajęcia majątku Wykonawcy,

c) Wykonawca nie rozpoczął realizacji przedmiotu umowy w ciągu 7 dni,

d) Wykonawca przerwał realizację dostawy i przerwa ta trwa dłużej niż 7 dni.


§ 6.

ODSTĄPIENIE OD UMOWY


1. Odstąpienie od umowy może nastąpić tylko w przypadkach przewidzianych obowiązującymi przepisami oraz postanowieniami umowy. Oświadczenie w sprawie odstąpienia powinno być dokonane w formie pisemnej i zawierać uzasadnienie pod rygorem nieważności oświadczenia.

2. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 2 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.


§ 7.

ZMIANY W UMOWIE


Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.


§ 8.

INTERPRETACJA UMOWY


1. W przypadku wystąpienia trudności z interpretacją umowy Zamawiający i Wykonawca będą się posiłkować postanowieniami oferty z dnia............................. i SIWZ.

2. W sprawach nieuregulowanych w umowie zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy - Prawo zamówień publicznych.

  1. Spory powstałe na tle realizacji niniejszej umowy będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Zamawiającego.


§ 9.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE


1. Umowę sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach po 1 egzemplarzu dla każdej ze stron.

2. Załącznikiem do umowy jest SIWZ oraz oferta Wykonawcy.





WYKONAWCA                                                                             ZAMAWIAJĄCY

  


lista_firm_zaproszonych_do_skladania_oferty.doc      ogloszenierozstrzygniecie.doc   ogloszenieozamowieniu.doc
Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 136469]

przewiń do góry